2009-10-28

"Be bagpipe-smurf! Keep being him!"

Det är ungefär kommentaren som har förföljt mig hela eftermiddagen. Nog för att det är kul att leka, men saaaamma lek med saaamma prinsessbarbies (och smurfar) timme efter timme är lite mer än jag klarar av. Jag lyckas få hennes uppmärksamhet åt andra håll i stundom, som med pyssel, dans och sånger. Och jag försöker göra barbieleken lite lärande också, typ öva på att räkna på spanska och färger och sånt. Men i slutändan blev jag nästan desperat efter lite ombyte. Lyckades då få F intresserad av sin duplolåda, puuuh. Även om bagpipe-smurf spelade en ganska avgörande roll i den leken också. Ni kan tro att jag var glad när E kom hem. Bara att få en sekund inne på sängen, med lite godis och tv. Himmelriket.

Men det har varit en väldigt bra dag faktiskt, för F har varit väldigt duktig och lyssnat på mig och gjort det jag bett henne hela dagen. Inga utbrott, inga tårar. Väldigt skönt. Men nu ska det bli skönt att gå och sova. Imorgon blir en soft dag, för hon ska till skolan, hennes pappa ska skjutsa henne. Efter skolan ska hon klippa sig. Slapp dag för mig alltså! //E

Inga kommentarer: