2009-11-28

Disney world [2] Animal Kingdom

animal epcot 007 animal epcot 006  animal epcot 016animal epcot 008  animal epcot 017 animal epcot 018 animal epcot 022
Det stora trädet är helt fejk! Skitsnyggt äre! Inne i det finns en bio där vi kollade på en 3D film med kryp från “Ett småkryps liv”. Älskar 3D filmer!
animal epcot 027 
Jag trodde jag hade bättre bilder från “Africa”, men det såg grymt mycket mer autentiskt ut än vad det ser ut som i den här bilden. Vi åkte iallafall på Safari!
animal epcot 044 animal epcot 052 animal epcot 057
Twigga och tembo!!
animal epcot 058
Kärt återseende med Bao bao trädet!
animal epcot 063
En vit noshörning!
animal epcot 069
Anka och fiskar!
animal epcot 077 
I “Asia” kunde man spana på denna gorilla!
animal epcot 088 animal epcot 102animal epcot 090
Det som hänger där är en fladdermus! Så sjukt äckliga!
animal epcot 093  animal epcot 116
Det snöiga berget i bakgrunden är såklart fejk! Det innehåller en bergodalbana vid namn “Expedition Everest”, åkte inte den dock. För lång kö!
animal epcot 118
Finns även ett Dinoland, här är det lilla nöjesfältet “Din-o-Rama” som kanske kan ge en bild av hur “over-the-top” sakerna är i Disney! //E

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elin! Jag är så tacksam för spotify inviten.. Vad fint du verkar ha det i staterna. Här i Stockholm är det mest grått. Idag har jag fyndat fina saker på Solna Megaloppis. Ett stort + med sthlm är mycket 2hand och loppisar. Sitter och lyssnar på Elvis julskiva och ska trycka i mig lite kvällsmat snart. Mycket möjligt att man drar en vända till staterna i vår, då kanske vi kan hooka upp på nån gata i NYC?! Vill du svara mig så gör det här på din blogg vettja. Take care. Kram/Anna Norberg

Hanna-Karolina sa...

Huvva! Sådannadära äckliga fladdermöss fanns det massa i Aus. Så äckliga, luktar otroligt hemskt också.

Elin Häggberg // Teknifik sa...

Hej Anna! Du är very welcome! Spotify är något alla borde ha, vet du någon mer som vill ha invites så har jag två kvar, eftersom jag har premium så får jag nya hela tiden!
Alltså, JA! Dra en vända till NYC vadtusan! Klart vi hookar då ju!
Loppisar är sjukt fint, har fortfarande inte hunnit hitta några guldgruvor in the apple men det är lite av mitt mission!
Ha det fint! :) Kul att du tittade in! KRAM //E

Fredrik sa...

Var alla djuren verkliga alltså? Typ krokodilerna och noshörningen?

Elin Häggberg // Teknifik sa...

Självfallet, Freddie, var de livs levande! Inget annat kan förväntas av Disney World, typ :) Dock utsattes vi för en liten "vi måste jaga ut tjuvskyttarna"-episod, där, som tur var, maskingevärsskotten inte var mer än ljud från en högtalare. :)