2010-02-06

Vintagefotografier

I affären som heter “Junk” på Driggs st i Williamsburg finns det bland mycket annat lådor med MASSA vintagefotografier i en enda röra. Där kan man stå och gräva och gräva bland bilder från 40- till 90-tal. Jag skulle kunnat stå där i dagar och år, och ruinerat mig totalt. Men jag fick göra en hård utresning och dessa bilder köpte jag tillsist:
saker 012
saker 013
Min absoluta favorit! En fin tant! Den här ska jag rama in och ha på väggen i alla mina framtida hem som en påminnelse om hur tjusig jag ska vara när jag blir tant.
saker 014 
Den här bilden tilltalade mig för att den är tagen –44, mitt i kriget och föreställer en soldat familj. Det är så spännade att fantisera om hur deras liv kan ha sett ut. På baksidan står:saker 018
saker 015
Den här bilden var bara utomordentligt fin!
saker 016
Den här ska jag rama in och ha på mitt skrivbord i mitt framtida hem!
saker 017 
Tre stiliga damer på en trapp. På baksidan:
saker 019
saker 020
Här får bilderna hänga så länge. Cowboypojken har jag som framsida på min kalender. //E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow.. dem var verkligen fantastiskt fina!!

Den med soldaten och hans lilla familj var väldigt bra.. som du säger så skenar ju fantasin! spännande =).

malin sa...

Men shit vad fint! Det där stället låter verkligen underbart & fotografierna är fantastiska!