2010-06-02

Sådant som gör mig ledsen

När man läser olika kommentarer på t ex facebookgrupper och dylikt i Ship to Gaza-debatten så blir jag ledsen av att se folk skriva saker som: "Israelies are not human anymore they are wild animals" och när de plötsligt börjar skriva saker om judar och araber och hit och dit. Människor gör hemska saker i krig! Människor gör hemska saker när de är påverkade av högre makter, propaganda och när de är i pressade situationer. Hata inte dem för det. Sörj för deras skull, och hoppas att du aldrig behöver befinna dig i en sådan hemsk situation själv. //E

2 kommentarer:

Unknown sa...

just att det kristalliserar ut sig i olika grupper är hemskt.. enhet för fred!

Fredrik P och F sa...

Det är faktiskt helt sjukt.

Jag skulle vilja citera Tage Danielsson här, en dikt som jag igår inte fann när jag och Agnes Högberg pratade om just krig och allt. (Och om hur Daniel Riazat, Ung Vänsters väldigt engagerade ledare i Falun, så ofta beskyller moderaterna för att vara rasister, uppskatta att folk dör, o.s.v.)

Och här är den: (efter en stunds förvirrat googlande)
http://www.stampe.nu/freden/