2011-04-28

En mycket fin plats

Drottningholm

Jag har fått ett nytt favoritställe. Det är Drottningholms slott. Susade dit på Lindas cykel igår (det ligger nära där jag bor) och kikade runt. Blev HEEELT förtrollad! Det var eftermiddag och varmt, solen lyste sådär fint och skarpt som bara vårsolen kan. Slottet låg tyst och det var bara några få loja pensionärer i närheten (och en slottsvakt i skinande hjälm).
Tyvärr tvärdog min kamera av batteribrist direkt efter jag tagit denna bilden. Attans. Men jag ska åka tillbaka och knäppa mer kort snarast.
Jag köpte en smoothie och traskade runt i slottsparken en stund. Det var nästan precis som att vara med i Marie Antoinette-filmen. Man borde helt klart besöka slott oftare. Åh. //E

1 kommentar:

Emma sa...

Vad mysigt! Jag går runt och ler för mig själv hela tiden nu för att jag tycker att det är så fint överallt. Fina garot och caféer och butiker. Överallt!
Jag och David Pajala har förresten kommit överrens om att vi snart ska besöka dig när du spelar på musikcafé! :)