2011-08-01

Elektronika i Norberg

Norberg
I lördags roadtrippade jag och Max och Max kompis Gustav till Norberg. Så här ser det ut när man kommer mot festivalområdet.
IMG_0382
Målet för resan var Norbergfestival. En elektronikafestival som utspelar sig runt en gammal gruva.
IMG_0385
IMG_0386
Det var mycket barnfamiljer där så självklart var det Baby-rave (för barn 0-5 år) inne på Kraftwerk-scenen en stund på lördagseftermiddagen. Fett!
IMG_0387IMG_0388IMG_0390
Det coolaste stället var inne i Mimerlaven. Perfekt plats för elektronisk musik.
IMG_0398
Solen gick ner över det fina och sci-fi-aktiga festivalområdet.
IMG_0400
Då slog de på alla coola lampor och folk dansade både inne och ute.
IMG_0399
Spejsiga grejer!
IMG_0401
Mina kavaljerer. Haha. Den här bilden är väldigt talande.
IMG_0403

Att vara på elektronikafestival i Norberg var en helt ny upplevelse för mig. Kanske inte riktigt min sorts musik, men ändå spännande att uppleva. Framförallt diggade jag kombinationen av platsen och musiken.
Att ligga inne i den gigantiska mimerlaven, i en hängmatta, klockan halv ett på natten och halvsova till dark ambient "musik" (låter som stora mullriga rymdskeppsljud) var faktiskt HELT otroligt coolt.
Bra helg! //E

1 kommentar:

Fredrik P och F sa...

"Kraftwerk scenen"!!?

Nåväl, låter som en trevlig händelse och aktivitet.