2011-08-02

En fin dag med fröken Hammarlund

grönan

Idag efter jobbet mötte jag upp den ytterst formidabla Agnes Hammarlund och vi tog båten ut till Grönan. Hade nämligen några fribiljetter kvar (mig skänkta av den generösa och snälla Marie som jobbar där) och det kändes som att det var ett ypperligt tillfälle att utnyttja dem!
Vi traskade omkring, pratade, åt några dyra med goda kulor glass från Ben & Jerry's, åkte Kvasten (tjoohoo) och sen tog vi spårvagnen tillbaka till stan. Vi letade upp ett sushi-hak och unnade oss nio bitar ren njutning. Alltså sushi. Så gott.
Efter det tog vi en promenad på Pride-området och det var spännande. Påminde lite om företagsmässan, fast med lite annat innehåll kanske. :)
Nu är jag hemkommen och mina fötter är helt slut efter allt promenerande. Nu tänker jag läsa en bok och sen sova, imorgon har jag bokat tvättid så då är det bara att pallra sig upp och göra sig nyttig för samhället. Eller för sig själv snarare. Godnatt! //E

Inga kommentarer: