2012-03-08

En fantastisk radio-dag!!


I dag har jag varit på studiebesök/endags-praktik på Ekot på P1. Jag hade såklart sett fram emot dagen väldigt mycket men jag hade inte i min vildaste fantasi anat hur kul och spännande dagen skulle bli.
Jag följde reportern Marcus Eriksson och vi skulle göra ett inslag om RFUS:s barnvagnsmarsch mot mödradödligheten. 
Så först fick jag se hur de olika gruppmötena i början på dagen gick till och fick träffa alla dem duktiga reportrarna på Ekot. Sen åkte jag och Marcus ner på stan, intervjuade folk på marschen och så tillsist fick vi kliva in på Carl Bildts stora kontor och ställa några frågor till honom (eller ja, jag ställde inga frågor, men jag var där, och jag hälsade på honom). 
Men det bästa på hela dagen, efter att vi (inte helt utan stress) klippt ihop inslaget osv, var att få höra den välbekanta rösten på 16.45-ekot säga: "reportrar Marcus Eriksson och Elin Häggberg". DET var en dröm som gick i uppfyllelse där och då och jag känner att jag inte riktigt smält den här dagen än....

Här kan ni höra inslaget om ni inte vill höra resten så hoppa fram mot slutet, när det handlar om kvinnodagen och barnvagnsmarsch. Eller så kan ni lyssna på inslaget HÄR, men då missar ni den fina "reportrar var.." grejen. 
I morgon ska jag upp klockan fyra för att sitta med under P1 morgons sändning. Helt fantastiska dagar och nästa vecka börjar praktiken på Radio1. //E

2 kommentarer:

Matilda Aalto sa...

så jävla grymmisch Elin!!! Kramis!<3

Fredrik P och F sa...

Ang. din uppfyllda dröm: http://temp-share.com/show/2gFHKXyl8

Det är väldigt safe, jag har laddat upp filen.

Du är jättecool, och jag blir både impregnerad och stoltz!